9.1.17

2017, EEN NIEUW PLAN


Tweeduizendzeventien. Een nieuw jaar en tijd voor een nieuw plan! Ik wil het een en ander verbeteren aan mijn blog, zodat het voor mij leuker wordt om aan te werken en voor jou leuker om te lezen! Na het lezen van deze blogpost weet je wat je kunt verwachten wat betreft mijn blog in het het nieuwe jaar.

Ik ga de ideeën die ik heb niet tot in de details met jullie bespreken omdat het dan geen verassing meer is, maar ik kan wel een tipje van de sluier oplichten.

  • MEER FOTOGRAFIE
Goed nieuws voor de foto liefhebbers onder ons. Ik wil mijn blog meer richten op fotografie.

De laatste tijd spoor ik heel Instagram af op zoek naar fotografen wiens werk ik mooi vind, Pinterest voor inspiratie en ideeën voor de meest prachtige foto's en verder praktisch gezien zo veel mogelijk van het internet om mijn eigen fotografie skills naar een zo hoog mogelijk level te tillen.

Bovendien probeer ik mezelf in te tussentijd wegwijs te maken in Lightroom van Adobe, wat ook flink helpt in het verbeteren van mijn foto's.

Het effect wat dit heeft op mijn blog? Naast dat de foto's die ik maak (hopelijk) beter zullen zijn, wil ik niet meer alleen zoals ik eerder deed foto's die ik maakte met jullie delen, ik wil jullie ook laten zien hoe ik de foto's maak. Zodat jij thuis er ook daadwerkelijk iets mee kan.


  • BETER DOORDACHTE BLOGPOSTS
De tijd van plaatje praatje (eerst foto's maken en er dan na afloop een verhaaltje bij verzinnen) is wat mij betreft voorbij op mijn blog. Ik wil in het vervolg vóórdat ik de foto's maak een idee hebben over de blogpost die ik erbij schrijf.

Steeds beter weet ik welke blogposts ik wel of niet voor herhaling vatbaar vindt. En ik merk ook dat dat vaak overeen komt met welke blogposts jij thuis als lezer wel of niet leuk vindt. Dat zou moeten betekenen dat hoe meer ik weet wat wel en wat niet de moeite waard is om met jullie te delen, hoe leuker het voor jullie wordt om mijn blog te lezen. Klinkt goed niet waar?


  • NIEUWE ONDERWERPEN
De afgelopen paar weken heb ik eens goed nagedacht en gebrainstormd met anderen over wat nu wel en niet onderwerpen zijn die geschikt zijn voor mijn blog. De laatste jaren zijn mijn blogpost vooral over mij en dingen die ik leuk vind gegaan. En eerlijk gezegd denk ik dat dat heel eenzijdig is. 

Ik wil eens iets nieuws proberen. Schrijven over onderwerpen die ik zou willen lezen als ik ze tegen zou komen op het internet. (Wederom, wát precies houdt ik nog even geheim.) Zo hoop ik dat ik met nieuwe onderwerpen kan komen waar ook jij enthousiast van wordt.


Dat was dat, het plan voor mijn blog in 2017! Lijkt het je wat? Ik hoop dat ik over een jaar dit artikel terug kan lezen en zien dat het een geslaagd plan is geweest.

Tot snel!

Liefs,
Annerieke

2 opmerkingen:

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!