5.4.17

IK MAAKTE EEN TEKENING


Misschien hebben jullie het eindresultaat van deze tekening al langs zien komen op mijn Instagram ergens tussen eergisteren en vandaag. Zo niet, dan zal je misschien een beetje verbaasd opkijken. Het zal je vast niet ontgaan zijn dat ik een passie heb voor fotografie. Maar, weinig mensen weten dat ik naast fotograferen ook graag teken. Drie jaar geleden deelde ik voor het laatst een tekening op mijn blog en vandaag ga ik daar verandering in brengen.


Afgelopen november werd er een artikel in Vulkan magazine gepubliceerd met foto's van Joe Sugg. Ik denk niet dat ik uit hoef te leggen wie dat is? De foto's waren naast ontzettend mooi ook heel scherp wat voor mij ideaal was bij het natekenen. Bij het fotograferen was gebruikgemaakt van een gele en blauwe belichting, daardoor had de originele foto ook vrij veel kleur. Dit leek mij de ideale kans om voor het eerst een serieuze poging te doen met kleurpotlood te werken. Alleen had ik wel een beetje onderschat hoe veel tijd dat zou kosten. Ik startte deze tekening namelijk in december. En het is nu? April. Hehehe oeps.

Toen ik had besloten dat ik de foto (rechts) wilde natekenen, was het vrij duidelijk dat de tekening dan heel donker zou worden wat met kleurpotlood best ingewikkeld kan zijn. Om alle zwarte tinten iets beter zichtbaar te maken bewerkte ik in Photoshop de foto tot de middelste afbeelding hierboven. 

Voordat ik op papier aan het werk ging heb ik ook eerst "line art" gemaakt in een nieuwe laag (ook in Photoshop). Deze lijnen heb ik overgetrokken van het scherm op het papier zodat ik deze lijnen op papier zou hebben voordat ik zou gaan beginnen met de kleurpotloden. Er zijn vast kunstenaars die dit met het alleen het oog ook kunnen, maar om de verhoudingen juist te krijgen, maak ik altijd eerst gebruik van line art. 

En toen was het tijd om te kleuren. En te kleuren. En te kleuren. Vier maanden en heel wat puntenslijpsel later kan ik dan eindelijk het resultaat met jullie delen. 



Al die tijd dat ik bezig was met tekenen waren het aantal mensen die er vanaf wisten op twee handen te tellen en slingerde de tekening een beetje door het huis aan een gebrek van een vaste plek. Ik heb elke centimeter van het papier nauwkeurig bestudeerd en nu was het tijd het openbaar te delen.

Ik besloot bovenstaande foto van mijn tekening meteen op Instagram te zetten toen hij af was. Ik kreeg heel veel lieve positieve reacties maar er was één iemand who got me shook. Ik kreeg een notificatie dat @Joe_Sugg mijn foto had geliked. So that happened.... Natuurlijk wist ik dat er een mogelijkheid was dat dit zou gebeuren maar ik had er zeker niet op gerekend omdat ik de kans vrij klein inschatte. En nu was het ineens definitief dat hij had gezien waar ik al die tijd aan had gewerkt. Super gaaf obviously, maar ook wel een beetje bizar.


Originial photo by Joseph Sinclair for Vulkanmagazine. 


Dat was dat. Verder zou ik zou graag van jullie willen horen of jullie het tof zouden vinden als ik vaker teken relateerde dingen zou posten. 


Tekenen jullie wel eens?


Liefs,
Annerieke 

10 opmerkingen:

  1. Ik zag deze tekening al op instagram voorbij komen en waaaaauuuuuuuw echt SUPER mooi! Het lijkt me echt leuk als je vaker artikels over tekeningen post. Nu heb ik helemaal meer motivatie om mijn tekeningen af te maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah dankjewel! Dat doet me goed om te horen! :)

      Verwijderen
  2. WOW!Terecht dat hij het heeft geliket, wat ben je getalenteerd! Super goed gedaan, het ziet er echt prachtig uit. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Prachtig! Vooral die schaduw is zo realistisch gedaan! Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de tekening zelfs nog mooier dan de foto. Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joe Sugg :)! (Hij is leuk!) De tekening is prachtig, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahh WAUW zo mooi! En hoe gaaf dat hij je foto gewoon geliked heeft! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wacht even hoor, is het mogelijk om verliefd te worden op een persoon in een tekening? I mean, mijn hart toch wel even kloppen van de echtheid van deze tekening. Het verbaast me nog dat Joe het bij een like gelaten heeft en niet meteen naar toe gekomen is om dit kunstwerk van je te kopen, want echt dit wil toch iedereen aan zijn/haar muur hangen?!?! (ik wel in ieder geval haha). Hmmm, maar naar mijn mening verdiend dit eerder een plekje in een museum ipv mijn stoffige slaapkamer, want daar krijgt het de aandacht die het verdiend. Ga zo door, je bent echt heel erg getalenteerd! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! Dankjewel Myrthe! This made my day :)

      Verwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!