26.7.17

FRANKRIJK PT.1


Jaaaaaa het is weer zo ver: tijd voor vakantiefoto's! Let me tell you: you're in for a real treat. So get your jus d'orange en een croissant if you're feeling fancy en scroll met me mee door de Provence. (Drie talen in één zin, dat moet een record zijn). 


Remember de acht (!) blogposts over mijn reis naar Scandinavië? Dat is dus inmiddels al weer een jaar geleden. Een heel jaar!

Ik moest even twee keer kijken om te checken of dit wel echt klopte. Het voelt namelijk helemaal niet als een jaar. Misschien komt dat doordat ik me de vakantie nog zo goed herinner, omdat het zo leuk was, of omdat het schrijven van de blogposts me nog zo goed bijstaat.

In ieder geval zijn we twaalf maanden verder en is het inmiddels alweer zomervakantie. Dit keer reisde ik niet af naar het Noorden maar naar, net zoals vrijwel alle voorgaande jaren (behalve 2016), Frankrijk.

Ik verbleef een week in een huis in het oude stadsdeel van Vaison la Romaine in de Provence. Het huis stond in ’s werelds meest Franse en schattige straatjes gebouwd uit keien met grote houten deuren. May I add: met een geweldig uitzicht.

Het weer bestond elke dag uit: zon zon en zon waardoor ik de hele week zomerjurkjes aan kon. Ik heb trouwens wel één keer jeans aangehad (ik wilde mijn nieuwe riem om) en dat voelde heel raar. Zo snel went dat dus af.



Het weer was prachtig, het uitzicht was prachtig en er waren ook nog eens geweldige zonsondergangen. Ik heb me wel vermaakt met mijn camera, zeg maar.

Maar helaas was het na een week tijd om het stadje te verlaten. Maar wees niet getreurd, dit is niet het einde van de reis blogposts. Volgende week zit ik namelijk in de Ardêche en ook daar is het prachtig.

Deel twee lezen?

Hoe is jouw vakantie?

Au revoir en tot volgende week,
Annerieke

2 opmerkingen:

  1. Super mooie foto's! Frankrijk lijkt me zo'n tof land om op vakantie te gaan :) Ik ben terug van Porto en ga in september naar Milaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, wat een mooi plekje. Maar dat kan ook niet anders in de Provence :) Ik kom net terug uit Frankrijk (ook de Provence of daar in de buurt) en ik wil echt terug!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!