8.8.17

FRANKRIJK PT.2


Mijn trip naar Frankrijk zit er inmiddels helaas alweer op. Maaaar je hebt nog steeds een tweede blogpost tegoed! Ik ben weer terug in (gelukkig niet regenachtig) Nederland. Nu heb ik alle tijd om door mijn vakantiefoto's te scrollen en de reis voor je op een rijtje te zetten. Ik had het je beloofd en hier is is ie dan. Mijn blogpost over mijn week in de Ardèche, met nog meer vakantiefoto's, yay! 


Om vier uur stipt stonden we, zoals afgesproken, met de auto bij de kerk. Maar waar o waar was de verhuurder van het huis? Na een paar minuten besloten we zelf maar op onderzoek uit te gaan. Mama kwam al snel een huis tegen wat verdacht veel op het plaatje leek. En jawel, we hadden onze bestemming bereikt. Maar waar o waar was de verhuurder van het huis? Ik hoorde ergens een grasmaaier en door op het geluid af te gaan vonden we de grasmaaiende Fransoos (die de tijd was vergeten). 

We hadden hem gevonden! Nu was het probleem alleen nog, dat hij ongeveer net zo goed Engels sprak, als ik Frans. Niet dus. Dat gold ook voor zijn vrouw, die ons het huis van binnen liet zien. In de tussentijd verwonderden mijn ouders en ik ons erover hoe mooi het huis en het uitzicht eruit zag. Dit was zó veel mooier dan het op de plaatjes had geleken. 


Om naast al het boeken lezen voor wat actie te zorgen, zetten we ook wat activiteiten op het programma. Zo kreeg ik mama zo ver te kanoën over de Chassezac en organiseerde mama een hike. (Niet zo heftig als de berg die ik in Noorwegen beklom, maar toch). 

De sfeer en het landschap was weer compleet anders dan in Vaison la Romaine, in de Provence. (Afgezien van het weer. Dat was ook hier: zon, zon en nog eens zon). Vanuit het zwembad (!) kon ik prachtig uitkijken op het Middeleeuwse dorp en de vallei. 




Aangezien het overdag eigenlijk te warm was iets te ondernemen, besloten mijn moeder en ik bij zonsondergang een stukje te lopen naar de ruïnes van het Middeleeuwse kasteel. We vertrokken (wegens het op Franse tijden avondeten) veel te laat en al snel viel dan ook de nacht. Voordeel daarvan was, dat vanwege het weinige licht dat uit het dorp kwam, de sterrenhemel ontzettend helder was. Maar dan ook écht heel helder. Zó helder dat zelfs de melkweg makkelijk met het blote oog te zien was. 

Teruglezen over mijn week in de Provance?


Tot wanneer hebben jullie vakantie?

Au revoir en tot volgende week!
Annerieke

1 opmerking:

  1. Ooh, Frankrijk is zó mooi hé! Superleuke foto's heb je gemaakt, ik heb zooo'n zin om daar nu te gaan, haha. Normaal gezien ga ik er elk jaar (mijn tante woont in het Zuiden van Frankrijk), maar dit jaar had ik andere verplichtingen. Maar ik mis het!!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!